Veel gestelde vragen

Ja, we kunnen ook je vliegtickets bestellen. Wij kunnen vaak zeer goedkope binnenlandse vliegtickets bestellen.

Ja, wij leveren ook ‘E-tickets’. Met een ‘E-ticket’, kan je met alleen je paspoort het treinstation op en de trein in!

Mocht je een papierentreinkaartje willen ophalen, dan is dat ook nog steeds mogelijk.

Ja, dat kan Chinezen zijn een heel gastvrij volk en zullen je vaak graag willen helpen. Daarnaast zullen wij bij bevestiging van je betaling een aantal handige Nederlands – Chinese vertalingen en instructies meesturen, zodat je makkelijk je papierentreinkaartjes op kunt halen in China.

Het enige wat je moet doen is deze vertalingen meenemen en ze te laten zien in de taxi en op het treinstation, om makkelijk je treinkaartjes af te halen.

Je kunt op elk moment, kaartjes bij ons reserveren. Wij zullen de kaartjes aankopen, zodra zij worden vrijgegeven.

Bij bevestiging van je betaling zullen wij je samen met de E-code een document meesturen dat treinreizen in China een stuk makkelijker maakt. In dit document: staan instructies hoe je op het station moet navigeren, hoe je de trein moet nemen en we hebben belangrijke Nederlandse – Chinese vertalingen uitgewerkt die je zelf kan proberen uit te spreken of gewoon kan laten zien!

Voorbeeld:
Hallo, kan je mij helpen? Ik zoek trein D28 van Beijing naar Harbin, weet je van welk perron hij vertrekt?

Chinees Mandarijn
你好。 你可以帮我看-下D28从北京到哈尔滨的火车是在哪个站台吗?

Ja dat is mogelijk, er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden:

  • De Chinese spoorwegmaatschappij, rekent vanaf 7 dagen voor het vertrek van de trein kosten, deze zullen wij 1 op 1 doorberekenen.
  • Commissiekosten zullen wij bij aangekochte treinkaartjes niet restitueren.
  • Wij hebben je kaartje nog niet aangeschaft, maar je hebt wel al 20% borg overgemaakt. Wij zullen per persoon € 12,50 aan kosten bereken, je hoeft ons alleen je annulering te e-mailen. Wij zullen de overgebleven borg binnen een aantal werkdagen terugstorten.

Wij zullen voor elk traject, een aantal Nederlands – Chinese vertalingen meesturen, die je onder andere hiervoor kunt gebruiken.

Dat kan, zolang wij het kaartje nog niet hebben gekocht, hoef je ons alleen te informeren van je nieuwe reisschema.

  • Als wij het kaartje al hebben gekocht, maar je hebt ze nog niet opgehaald kan je alleen een nieuw kaartje krijgen, als je naar dezelfde bestemming reist met dezelfde trein en er nog een kaartje beschikbaar is. Je moet ons dan informeren van je nieuwe reisplannen en wij zullen kijken of er nog een kaartje beschikbaar is, soms is die er niet.
  • Als je het papierenkaartje al in je bezit hebt, moet je naar het station gaan en daar je kaartje wisselen voor een kaartje met dezelfde bestemming en met dezelfde trein.

Bijvoorbeeld:

  • Je originele kaartje is voor de D28 trein van Beijing naar Harbin op 5 Mei.
  • Je nieuwe kaartje, moet dan ook voor de D28 trein zijn naar Harbin.

Het is niet mogelijk je kaartje te wisselen voor een andere bestemming, dit geld als een annulering.

Wij zullen bij bevestiging van je betaling een aantal Nederlands – Chinese vertalingen meesturen die je onder andere hiervoor kunt gebruiken.

Als je met een Z, T, K klas of 4 cijfertrein zou gaan, dan heb je jammer genoeg pech. Als je met een C, D of G klasse hogesnelheidstrein zou gaan, dan heb je de mogelijkheid, om je kaartje bij de stationsbalie te ruilen voor een trein later. Deze nieuwe trein, moet echter wel op dezelfde dag vertrekken. Indien er geen andere trein is, heb je jammer genoeg pech.

Als het allemaal niet lukt, dan kan je contact met ons opnemen. Wij zullen proberen, om je zo snel mogelijk op je eindbestemming te krijgen.

Als je trein vertraging heeft, waardoor je mogelijk je aansluiting gaat missen, moet je opzoek naar een medewerker van de trein. Aan deze medewerker laat je het treinkaartje zien van het huidige traject en het treinkaartje van je aansluiting, wijs naar de aankomsttijd, vertrektijd en je horloge.

Hij geeft je dan een formulier, die je op het station bij de kaartverkoopbalie kan gebruiken, om je kaartje zonder kosten te annuleren of je gebruikt het om je kaartje van je aansluiting te wisselen voor een andere.

Als je een papierentreinkaartje bent verloren, moet je een heel proces doorlopen om weer een nieuw kaartje te krijgen. De eerste stap is, om: met je paspoort naar de kaartverkoopbalie te gaan en daar aan te geven dat je een kaartje bent verloren. Dan zal je exact hetzelfde kaartje nog een keer moeten kopen, met dit nieuwe kaartje ga je de trein in. Voor de tweede stap ga je in de trein opzoek naar een personeelslid en aan hem laat je het nieuwe kaartje zien omdat de plek leeg is zal hij jou een formulier geven die je op het treinstation kan gebruiken om weer je geld terug te krijgen van het ‘nieuwe’ kaartje.

Wij proberen binnen 24 uur te reageren, als je na 24 uur nog niks hebt ontvangen, is er mogelijk iets fout gegaan en vragen wij je om je bericht nog een keer te verzenden.

Er zijn twee factoren die hier van invloed op kunnen zijn. Ten eerste, omdat de waarde van de Chinese Yuan (CNY) en Euro dagelijks wisselt. Ten tweede, wij kunnen niet garanderen of je daadwerkelijk een bed onder, midden of boven bed krijgt, tot aan het moment wij je treinkaartjes aankopen.

Wij kopen de treinkaartjes in Chinese Yuan (CNY). Om de koers om te rekenen in Euro’s gebruiken wij de wisselkoers van de Bank of China.

Op dit moment (29-10-2024) krijg je voor 10 Euro ongeveer 77 Yuan.

Ja, dat is mogelijk. Je kunt alle papieren treinkaartjes in een keer ophalen, op elk treinstation in China. Voor elk kaartje dat je ophaalt op een ander station, dan het vertrekstation, moet je dan echter wel 5 Yuan per kaartje bijbetalen.

Je kunt dus alle treinkaartje in 1 keer ophalen, op elk treinstation in China.

Om het makkelijk voor je te maken, schieten wij de prijs van het kaartje voor en betaal je pas, nadat wij het kaartje in ons bezit hebben. Om te voorkomen dat mensen bestellen en dan niet betalen hebben wij een borg van 20%.

De borg is 20% van het totaalbedrag van alle treinkaartjes en vliegtickets die je wilt bestellen en wordt uiteindelijk met het laatste traject verrekend.

Wij verrekenen je borg met het laatste traject. Mocht je borg hoger zijn, dan de kosten van het laatste traject, dan zullen wij het overgebleven bedrag terugstorten.

Een E-code, is: een reserveringsnummer voor een treinkaartje, die wij ontvangen van de Chinese spoorwegmaatschappij. Na betaling, zullen wij je de E-code e-mailen.

Deze code kan je gebruiken, om je papierenkaartje af te halen.

Als je reisbestemming er niet tussen staat, dan moet je ons even e-mailen, zodat wij je verder kunnen helpen. In principe heeft elke stad een treinstation en kan je daarheen reizen.

Ja, over het algemeen kunnen wij je stoel of bed bestellen die je wilt. Behalve als er weinig stoelen of bedden beschikbaar zijn of als het een drukke periode is.

Zolang je de treinkaartjes vroeg van te voren bij ons besteld, zullen wij garanderen dat jullie naast elkaar zitten en dat de bedden in hetzelfde compartiment zijn. Hoe dichter bij de vertrekdatum van de trein wij de kaartjes aanschaffen, hoe onwaarschijnlijker dit wordt.

De Chinezen hebben echter hetzelfde probleem en zullen ook vaak met je willen ruilen. Wij zullen na aankoop van elk traject, een Nederlands – Chinese vertaling opstellen en meesturen, die je hiervoor kunt gebruiken.

Ja, wij kunnen je gehele reis naar Tibet organiseren. 

Wij zullen het kaartje aankopen, zodra worden vrijgegeven en je deze toesturen.

In China kan je dan op elk treinstation het papierenkaartje ophalen of je reist geheel electronisch en alleen met je paspoort.

Nee, een persoon kan alles ophalen of beter gezegd: iedereen kan de kaartjes ophalen. Echter, heeft diegene die de kaartjes ophaalt, wel de reisdocumenten van alle reizigers nodig .

Ja, dat zou mogelijk moeten zijn.

De meeste stations beschikken over kluisjes en als deze er niet zijn is er een beveiligde en bemande ruimte waar je tegen betaling je bagage achter kan laten.

Wij zullen je na betaling een aantal handige vertalingen meesturen die je onder andere hiervoor kan gebruiken.

E-mail ons je vraag en wij zullen hem proberen te beantwoorden.